úterý 9. června 2015

Recept: Cheesecake s borůvkami

Léto se zdá být v plném proudu a to znamená, že je čas na trochu odlehčené dezerty. Jak jistě víte, tak sladké potřebuji opravdu každý den, jinak jsem z toho pekelně nervózní. Když už ale, tak se snažím, aby to bylo zároveň i zdravé a kaloricky se to nerovnalo mému "rozpočtu" na celý den. Nedávno jsem pekla nějaké muffiny (snad přidám, pokud budu péct znovu a vybavím si recept :D), ale teď jsem se pustila do něčeho trošku většího, ale rozhodně jednoduššího. Pokud neradi trávíte hodiny v kuchyni, ale rádi zdravě mlsáte, můžete vyzkoušet tento recept na cheesecake, ke kterému mě inspirovala Monča.


Budete potřebovat:
NA KORPUS
1 rodinné balení bebe sušenek (já použila ty zelené- celozrnné)
1 hrnek datlí zalitých horkou vodou
1/2 hrnku mletých mandlí (či jiných ořechů)
1 lžíce kokosového oleje (může být i olivový)

NA KRÉM
3 vaničky odtučněného tvarohu
1 kelímek 8% zakysané smetany (180g)
vanilkové aroma/ flavdrops/ vanilkový extrakt (prostě co budete chtít na ochucení krému)
1 balení želatiny v prášku

+ovoce na ozdobení

Příprava:
Jako první dejte do mixéru všechny ingredience na korpus a rozmixujte je (datle i s horkou vodou z hrnku). Vznikne taková lepivá hmota, kterou je potřeba rozprostřít na dno dortové formy. Pokud se vám to bude moc lepit na ruce, tak si je trochu namočte a pokračujte v patlání. Až budete mít hmotu na krustu rovnoměrně rozprostřenou po dně formy, můžete přejít na krém. Nejdříve smíchejte tvaroh a smetanu a pak postupně přidávejte "ochucovadlo" (já použila vanilkové flavdrops) podle vaší chuti. Na konec už jen stačí do směsi přimíchat balíček želatiny a můžete krém rozetřít na krustu, která čeká v dortové formě. 
Na úplný závěr jsem ještě koláč ozdobila borůvkami, nektarinkami, jahodami a banánem, ale můžete dát jakékoli ovoce, co máte zrovna doma.
Až budete hotovi, dejte váš výtvor do lednice na 2 až 3 hodiny vychladit.

DOBROU CHUŤ!



2 komentáře: